Mundart • Bosener Begegnungen Acht Tage Bosen 4. Mundartsymposion Bosener Mühle 28.April bis 5.Mai 1996 Mensche enddegge Menschen entdecken - 1996 Mensche enddegge. Jedi uff ihr Aad. Jeder uff sei Weis. Finf* Mensche enddegge. Finf Wuche in ääner. *Dazu noch der Entdecker selbst,   macht zusammen sechs. Raymond Colling aus Bidsch in Loddringe Raymond Colling aus Bitche/Bitsch in Lothringen forr de Raymond, de Faweldischder aus’em Bidscherland für Raymond, den Fabeldichter aus dem Bitscherland Raymond Raymond  — 1996 Scheene Name genn se uns. Du Wagges unn isch Saafransos. Worde sinn Worde. - Awwer mir? Dischder sesamme. Immer noch. Christa Hutter aus Lochau(Bodensee) in Vorarlbersch  Christa Hutter aus Lochau (Bodensee) in Vorarlberg  forr’s Christa zu seim Satz: /  r Christa Hutter zu ihrem Satz: Ihr Männer hent’s im Kopf, mir Fraue hent’s im Buch! Christa Christa.  — 1996 Buch is Buch. Buch is Bauch. Buchdrugg. Kobb frei. Elisabeth Dorner-Wenzlik, Ambersch in da Owwerpals Elisabeth Dorner-Wenzlik, Amberg in der Oberpfalz forr’s Elisabeth, wo so wenisch mim Mund saad unn so vill mid de Aue für Elisabeth, die so wenig mit dem Mund sagt und so viel mit den Augen Elisabeth Elisabeth  — 1996 Am Bersch. Uffwärds. Schwäddse Gehd ach Mid de Aue. Peter Eckert aus Differde im Saaland Peter Eckert aus Differten im Saarland forr denne, wo isch am beschde kenne, wenn ach lang nidd gudd genuch für den, den ich am besten kenne, wenn auch lange nicht gut genug Peter Peter  — 1996 Petrus? Fels? Wohär dann! Nidd hadd genuch. Wendelinus Wurth, Gutach im Schwarzwald Wendelinus Wurth, Gutach im Schwarzwald forr de (Va-) dischder Wendelinus, demm’s  (Va-) dischde iwwer alles gehd für den (Ver-) dichter Wendelinus, dem das (Ver-) dichten über alles geht Wendelinus Wendelinus — 1996 Ein Mann - ein Wurth. Thomas Liebscher aus Hoggeheim in Nordbade Thomas Liebscher, Hockenheim in Nordbaden forr de Thomas, de Schbord- unn Robert-Gernhardt-Kenner für Thomas, den Sport- und Robert-Gernhardt-Kenner Thomas Thomas  — 1996 Tom As 1 2 3 4 5 6 Fremd Fremd - 1996     Isch schdehn e bisje näwe ma unn gugge ma zu unn lauschdere. Isch bin ma so vadraud, daß'isch ma gans fremd vòrkumme.   Gans fremd, debei kenn'isch doch misch selwer heegschdperseenlisch am beschde. Bloos kummd's ma hald vòr, nidd gudd genuch.   Dääd'isch jedds wennischens hinner ma schdehn, dann misd'isch nidd grad so iwwer misch vaschregge. Zwische dir unn mir Zwischen dir und mir - 1996 Känn rischdischi Mauer zwische dir unn mir. Ehjer so e Aad Riffelglas. Isch siehn disch, awwer vazerrd. Wie grien'isch die Scheib durschsischdisch? Isch hann eerschdens känn Ahnung unn zweddens känn Zeid. Unn isch hann driddens känn Kurraasch, forr se ännfach kabuddseschlaan. Am Hunnering Am Hunnenring - 1996 E Riesemauer hasch'de gebaud um disch erum. Hasch'e die annere ausgeschberrd? Odder disch ingeschberrd? Sischerhääd machd villeischd sischer. Unn gans sischer äänsam. Aanenanner hänge (beim Dobbel-Gruzifiggs, nidd weid vun da Tholeyer Abdeikirsch) Aneinander hängen (beim Doppel-Kruzifix, nicht weit von der Tholeyer Abteikiche) - 1996 Rigge an Rigge. Greids an Greids. Jeder das Greids, wo de annere draangenacheld is. Wärdordnung Wertordnung — 1996 An da Tholeyer Abdeikirsch hängd ause e Zeddelsche, e gläänes, gans nah musche rangehn, Daß de’s lese kannschd. Geschrieb vun Leid mid’ra aldmodischer Schreibmaschin unn’ra zeidgemäser Wärdordnung. Ihr Kinner unn ihr Leid! Das Parken im Bereich der Apsis der Kirche ist wegen Gefahr herabfallender Sandsteinteile bis auf weiteres nicht gestattet. Bring die Audos in Sischerhääd! Es kinnd jòò ebbes draankumme. Awwer vun Kinner unn Leid saad der Zeddel känn Word. Audos sinn Geld wärd unn Rebbaradure deier. Awwer Kinner unn Leid ham’ma sowisso se vill. Schnabsidee Tholey 1996 Schnapsidee Tholey 1996 - 1996 Beim Schnabsbrenne is nidd alles se gebrauche. Nur das in da Midde. Vòòredraan das is nidd se geniese unn hinnedraan das aa nidd. Hasch'e Pesch, odder bisch e Tòòberd, kummd in da Midde niggs! Nur vòòredraan unn hinnedraan. Das kannsch'e dann heegschens holle zum Inreiwe daß'es waam halld. Villeischd is dei Schreiwerei aach nur forr zum Inreiwe. Äänsischi Hoffnung: Daß'es beim Lese weenischdens waam machd. Bosener Begegnungen enthält nur einen Teil meiner in Bosen entstandenen Texte. Komplett enthalten sind die Texte in “Riggwärdsmihl” (z.Z. nicht lieferbar). Am Hunnering / Am Hunnenring - 1996 // E Riesemauer // hasch'de gebaud  / um disch erum. // Hasch'e die annere / ausgeschberrd? Odder disch / ingeschberrd? // Sischerhääd / machd  / villeischd / sischer. // Unn / gans sischer / äänsam. Annaschd’rum - odder: Die Riggwärdsmihl Andersrum - oder: Die Rückwärtsmühle - 1996 Kerner hann'se owwe ringeschmiß. Scheene, ganse, feschde, gladde Kerner. Die hann'se dermaase durschgeduddeld, daß schlieslisch unn endlisch nur noch feiner, weiser Schdaab rauskumm is. Unn isch? Kumme aan mid Schdaab im Gnause. Denne soll'isch so dursch die Mihl dòò drähje, daß am Enn ebbes Gladdes, Feschdes, Ganses, Scheenes erauskummd: gladde, feschde, ganse, scheene Gedangge! Ob das glabbe kann? Glabbe? Villeischd! Awwer uff jede Fall glabbere. Glabbere dudd's gans beschdimmd. Unn Glabbere, das wääs'isch schunn Iänger, das geheerd zum Handwerg. Unn zudemm, das wääs'isch jeddsd, geheerd's ach zum Mundwerg. Glibb glabb.